The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 32 of 602
Back to Result List

Die zunehmende Bedeutung unternehmerischer Nachhaltigkeit unter der Betrachtung der gesellschaftlichen Erwartungen und Wahrnehmungen in Deutschland - im Vergleich mit Frankreich

  • In Zeiten der Globalisierung und des vorschreitenden Klimawandels muss nicht nur die Politik gesellschaftliche Verantwortung übernehmen. Auch Unternehmen müssen sich Fragen nach einer nachhaltigen Unternehmensweise stellen. Dabei ist es wichtig, dass sie Ansprüche und Erwartungen der Gesellschaft wahrnehmen. Die Arbeit analysiert mit Hilfe einer empirischen Studie die gesellschaftlichen Erwartungen und Wahrnehmungen in Deutschland zu den Themen Nachhaltigkeit und Corporate Social Responsibility. Dabei wird anhand von drei Faktoren (Konsumentenverhalten, Unternehmensimage und Arbeitgeberattraktivität) die zunehmende Bedeutung unternehmerischer Nachhaltigkeit beschrieben und analysiert.
  • In times of globalization and climate change, it is not just politics that has to assume social responsibility. Companies also have to ask themselves questions about a sustainable business. It is important that they perceive the demands and expectations of society. With the help of a study, the paper analyzes social expectations and perceptions in Society in Germany on the topics of sustainability and corporate social responsibility. Based on three factors (consumer behavior, corporate image and employer attractiveness), the paper describes and analyzes the increasing importance of corporate sustainability.

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Mona Zelt
Title Additional (English):The increasing importance of corporate responsibility considering the expectations an perceptions of society in Germany - in comparison with France
Advisor:Nadine RentelGND, Ulf Sadowski
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Dr.-Friedrichs-Ring 2A, 08056 Zwickau
Year of first Publication:2019
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Tag:Corporate Social Responsibility; Nachhaltigkeit; unternehmerische Nachhaltigkeit
Page Number:42 Seiten, 5 Abb., - Tab., 46 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen
Release Date:2019/10/25