Suchmaschinenoptimierung und ihre Anwendung für deutsche Unternehmen auf dem chinesischen Markt
Search Engine Optimization and its usage for German companies in the Chinese market
- Die Arbeit beschäftigt sich mit dem Thema Suchmaschinenoptimierung. Dabei wird zunächst auf Ziele und Vorteile eingangen. Anschließend werden Suchmaschinen klassifiziert und ihre Vorgehensweise erläutert. Onpage und Offpage Optimierung werden definiert und erklärt. Auch auf Online Werbung wird eingegangen. Zum Schluß wird auf die Schwierigkeiten eingegangen, die deutsche Unternehmen auf dem chinesischen Internetmakrt erwarten und Tipps werden gegeben.
- Search Engine Optimization ist the topic of the study. First of all Search Engine Optimization is defined and goals are given. Afterwards Search Engines are categorized and it is decribed how they work. Onpage and Offpage Optimization are defined and also Onlilne Advertisement is explained. Last but not least the difficulties German companies face in the Chinese market are explained and tips about how to solve them are given.
Author: | Janine Seiler |
---|---|
Advisor: | Andri Mahefa, Ines-Andrea Busch-LauerGND |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Name: | Westsächsische Hochschule Zwickau Dr.-Friedrichs-Ring 2a, 08056 Zwickau |
Date of Publication (online): | 2014/10/29 |
Year of first Publication: | 2012 |
Publishing Institution: | Westsächsische Hochschule Zwickau |
Date of final exam: | 2012/01/27 |
Tag: | Internet in China; Suchmaschinenoptimierung Search Engine Optimization |
GND Keyword: | Online-Marketing; Optimierung |
Page Number: | 45 Seiten, 4 Abb., 3 Tab., 44 Lit. |
Faculty: | Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften |
Release Date: | 2014/10/29 |