Methodiken zur Kundenbefragung und Rückfluss auf den Produktentstehungsprozess im Industriegütergeschäft - Dargestellt am Beispiel von Mobile Networks bei der Siemens AG

Methodologies for customer interviews and reflux into the product development process in industrial marketing - Shown in the example of Mobile Networks at Siemens AG

  • Der bei Mobile Networks bereits vorhandene Kundenbefragungsprozess für portfolio-relevante Marktthemen bis hin zum Rückfluss in den Produktentstehungsprozess wird zunächst analysiert und bewertet. Anschließend werden für die Schwachstellen des Prozesses Alternativen aufgezeigt. Insbesondere gezeigt werden konnte, dass die Zielstellung eindeutig aufgestellt werden sollte, dass eine Ausrichtung am Markt und nicht an den bestehenden Kunden erfolgen sollte und dass die bisherige Lücke im Rückfluss der Kundenanforderungen geschlossen werden kann durch ein Zusammenspiel von Quality Function Deployment (QFD) und Methodiken zur Generierung von Produktlösungen.
  • The present customer interview process for new portfolio-relevant market topics and the reflux of the customer information are analysed and evaluated. In a next step alternatives for the weak points in the process are found and thus the process improved. The following could be shown: The intention of the project should be clear without ambiguity. The project should focus on the market instead of existing customers. The present gap in the reflux of the customer information can be filled using Quality Function Deployment (QFD) and methods for the generation of product solutions.

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Beate Brändle
Advisor:Angelika Büchner, Gundolf BaierGND
Document Type:Diploma Thesis
Language:German
Name:Siemens AG
Bereich Communications, St.-Martin-Str.76, 81541 München
Date of Publication (online):2007/04/10
Year of first Publication:2007
Date of final exam:2007/01/18
Tag:Business-to-Business-Marketing; Industriegütermarktforschung; Kundenbefragung; Kundendialog; Produktentwicklung
Business-to-Business-Marketing; Customer Dialog; Customer Interview; Industrial Marketing Research; Product Development
Page Number:68 Seiten, 17 Abb., 7 Tab., 37 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen
Release Date:2007/04/10