Verkehrssteuerung unter Einbeziehung von Umweltdaten

traffic controling including environmental data

  • In der Arbeit wurden Verkehrssteurungen in Rostock entwickelt, die die Konzentrationen von Feinstaub (PM10) und Stickstoffdioxid (NO2) senken. Als Maßnahmen wurden die Lenkung des Durchgangsverkehrs, die Anpassung eines Signalzeitenplanes und die Senkung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit entwickelt. Damit können 10,1 µg/m³ NO2 und 0,75 µg/m³ PM10 eingespart werden.
  • Measures of traffic controlling in Rostock, wich lower the concentrations of fine dust (PM10) and nitrogendioxid (NO2). These measures are the diversion of the traffic, the adaptation of programms for traffic lights and the lowering of the allowed maximum speedlimit. With those measures the NO2-concentration can be reduced by 10.1 µg/m³ NO2 and the PM10 concentration by 0.75 µg/m³.

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Metadaten
Author:Manja Kaiser
Advisor:Wolfgang FokenGND
Document Type:Diploma Thesis
Language:German
Name:Ingenieurbüro LOGOS
Industriestraße 11, 18069 Rostock
Date of Publication (online):2008/04/14
Year of first Publication:2008
Date of final exam:2008/04/14
Tag:Grüne Welle; Umwelt; Verkehr
Environment; Traffic
Page Number:58 Seiten, 28 Abb., 10 Tab., 19 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Maschinenbau und Kraftfahrzeugtechnik (bis 2018)
Release Date:2008/04/14