Unterschiede in der Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit von Coca-Cola - eine kulturvergleichende Analyse am Beispiel Deutschlands und Chiles

Differences in the perception of the Brand Personality of Coca-Cola - a comparative culture analysis using the example of Germany and Chile

  • Die Bachelorarbeit untersucht die Unterschiede in der Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit von Coca-Cola anhand einer kulturvergleichenden empirischen Analyse am Beispiel Deutschlands und Chiles. In der Arbeit werden die Konstrukte Kultur und Markenpersönlichkeit vorgestellt und zusammengeführt. Dabei wird im Besonderen auf die Kulturdimensionen nach Geert Hofstede und auf die Markenpersönlichkeitsskala nach Jennifer Aaker eingegangen. Mithilfe einer Online-Umfrage wird die Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit von Coca-Cola in Chile und Deutschland untersucht und die kulturelle Prägung nach Hofstede innerhalb der Stichprobe getestet. Abschließend wird beantwortet, ob die unterschiedliche Wahrnehmung auf die kulturelle Prägung eines Landes zurückgeführt werden kann.
  • The Bachelor thesis examines the differences in the perception of the brand personality of Coca-Cola on the basis of an empirical comparative culture analysis, using the example of Germany and Chile. In the course of the work, the constructs of culture and brand personality are presented and brought together. In particular, the cultural dimensions according to Geert Hofstede and the brand personality scale according to Jennifer Aaker are discussed. An online survey examines the perception of Coca-Cola's brand personality in Chile and Germany and tests the cultural imprint of Hofstede within the sample. Finally, it is answered whether the different perception can be traced back to the cultural imprint of a country.

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Metadaten
Author:Lisa Pfeil
Advisor:Manuela SachseGND, Thomas JohnenORCiDGND
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Dr.-Friedrichs-Ring 2A, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2017/08/15
Year of first Publication:2017
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2017/08/16
Tag:Markenpersönlichkeit; interkulturelles Marketing
brand personality; intercultural marketing
GND Keyword:Marketing; Kultur; Hofstede; Marke; Chile; Deutschland; Markenimage
Page Number:88 Seiten, 12 Abb., - Tab., 73 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften
Release Date:2019/10/24