The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 12 of 33
Back to Result List

Nachhaltige Unternehmenskommunikation - eine linguistische Analyse am Beispiel des Nachhaltigkeitsberichts der Hennes und Mauritz Group

sustainable corporate communication - a linguistic analysis through the example of the sustainability report published by the Hennes and Mauritz Group

  • Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, vor dem Hintergrund des ökologischen, gesellschaftlichen und ökonomischen Wandels, linguistische Charakteristika des Nachhaltigkeitsberichts der Hennes und Mauritz Group aus dem Jahr 2015 zu bestimmen. Dies soll ebenso dazu dienen, das Konzept der nachhaltigen Entwicklung vorzustellen und dessen Implementierung in der Unternehmenskommunikation zu beleuchten. Der auf der unternehmenseigenen Homepage publizierte Bericht stellt hierbei einen Teil des gesamtgesellschaftlichen Nachhaltigkeitsdiskurses dar und dient somit als Korpus der Untersuchung. Derart soll auch die progressive Relevanz dieses Kommunikationstools verdeutlicht werden.
  • The objective of the present paper is to explore linguistic features of the sustainability report published by the Hennes and Mauritz Group in 2015 - against the backdrop of ecologic, social and economic change. At the same time, the concept of sustainable development will be presented - as well as its implementation in the coporate business communication. The report which has been published on the company's homepage constitutes a part of the macrosocial debate on sustainability. Furthermore, it serves as the body for the analysis. In this way, the progressive importance of this communication tool will be shown.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Dorothea Rüdiger
Advisor:Nadine RentelGND, Martin Bauch
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Dr. Friedrichs Ring 2A, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2017/01/11
Year of first Publication:2017
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2017/01/11
GND Keyword:Nachhaltigkeit; Unternehmenskommunikation; Nachhaltigkeitsbericht; Sprachanalyse
Page Number:37 Seiten, 2 Abb., 1 Tab., 29 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen
Release Date:2019/10/24