• search hit 12 of 30
Back to Result List

Einfluss des kulturell geprägten weiblichen Schönheitsideals auf Werbung:Vergleichende Analyse von Kosmetikwerbung in Frauenzeitschriften aus Deutschland und Taiwan

The influence of the cultural ideal of female beauty on advertisement:Comparative analysis of advertsiement for cosmetics in women's magazines from Germany and Taiwan

  • Themenabgrenzung und Problemstellung Im Rahmen dieser Abschlussarbeit wurde versucht, sich dem Thema
  • The paper compares the ideals of female beauty in german and taiwanese advertisements for cosmetics (from german and taiwanese women's magazines).

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Petra Graßhoff
Advisor:Gundolf BaierGND, Doris WeidemannGND
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Westsächsische Hochschule Zwickau, Dr.-Friedrichs-Ring 2A, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2014/10/29
Year of first Publication:2011
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2011/03/17
Release Date:2014/10/29
Tag:Deutschland; Frauen; Kultur; Printwerbung; Werbegestaltung
Germany; Taiwan; advertisements; beauty; culture; female; ideal
GND Keyword:Dekorative Kosmetik; Frauenzeitschrift; Hofstede; Kosmetikmarkt; Kulturvergleich; Pflegende Kosmetik; Schöner Mensch; Schönheitsideal
Page Number:104 Seiten, 25 Abb., - Tab., 48 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen