Einfluss des kulturell geprägten weiblichen Schönheitsideals auf Werbung:Vergleichende Analyse von Kosmetikwerbung in Frauenzeitschriften aus Deutschland und Taiwan
The influence of the cultural ideal of female beauty on advertisement:Comparative analysis of advertsiement for cosmetics in women's magazines from Germany and Taiwan
- Themenabgrenzung und Problemstellung Im Rahmen dieser Abschlussarbeit wurde versucht, sich dem Thema
- The paper compares the ideals of female beauty in german and taiwanese advertisements for cosmetics (from german and taiwanese women's magazines).
Author: | Petra Graßhoff |
---|---|
Advisor: | Gundolf BaierGND, Doris WeidemannGND |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Name: | Westsächsische Hochschule Zwickau Westsächsische Hochschule Zwickau, Dr.-Friedrichs-Ring 2A, 08056 Zwickau |
Date of Publication (online): | 2014/10/29 |
Year of first Publication: | 2011 |
Publishing Institution: | Westsächsische Hochschule Zwickau |
Date of final exam: | 2011/03/17 |
Tag: | Deutschland; Frauen; Kultur; Printwerbung; Werbegestaltung Germany; Taiwan; advertisements; beauty; culture; female; ideal |
GND Keyword: | Pflegende Kosmetik; Kosmetikmarkt; Dekorative Kosmetik; Schönheitsideal; Schöner Mensch; Hofstede; Kulturvergleich; Frauenzeitschrift |
Page Number: | 104 Seiten, 25 Abb., - Tab., 48 Lit. |
Faculty: | Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen |
Release Date: | 2014/10/29 |