The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 13 of 602
Back to Result List

Einfluss des kulturell geprägten weiblichen Schönheitsideals auf Werbung:Vergleichende Analyse von Kosmetikwerbung in Frauenzeitschriften aus Deutschland und Taiwan

The influence of the cultural ideal of female beauty on advertisement:Comparative analysis of advertsiement for cosmetics in women's magazines from Germany and Taiwan

  • Themenabgrenzung und Problemstellung Im Rahmen dieser Abschlussarbeit wurde versucht, sich dem Thema
  • The paper compares the ideals of female beauty in german and taiwanese advertisements for cosmetics (from german and taiwanese women's magazines).

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Petra Graßhoff
Advisor:Gundolf BaierGND, Doris WeidemannGND
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Westsächsische Hochschule Zwickau, Dr.-Friedrichs-Ring 2A, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2014/10/29
Year of first Publication:2011
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2011/03/17
Tag:Deutschland; Frauen; Kultur; Printwerbung; Werbegestaltung
Germany; Taiwan; advertisements; beauty; culture; female; ideal
GND Keyword:Pflegende Kosmetik; Kosmetikmarkt; Dekorative Kosmetik; Schönheitsideal; Schöner Mensch; Hofstede; Kulturvergleich; Frauenzeitschrift
Page Number:104 Seiten, 25 Abb., - Tab., 48 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Sprachen
Release Date:2014/10/29