Optimierung der Fahrverhaltensbedatung der Momentenstruktur einer Motorsteuerung als Ergebnis einer MoVe-Analyse.

Optimization of driveability-functions for a ECU based on the engine-movement

  • Optimierung des Datenstandes der Fahrverhaltensfunktionen auf Basis eines Modells für Ruckelschwingungen.
  • In this thesis an automated empirical approximation from torque-curves to reach the preferred MoVe-values for agility and ride comfort is developed. Therefore the driveability-functions can be set up in a short time.

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Metadaten
Author:Dirk Lohse
Advisor:Wolfgang FokenGND, Steffen ZwahrGND
Document Type:Master's Thesis
Language:German
Name:IAV Chemnitz GmbH
Kauffahrtei 25, 09120 Chemnitz
Date of Publication (online):2009/04/23
Year of first Publication:2009
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2009/04/23
Tag:MoVe; Motorsteuergerät; avl; iav; ruckelpeak
drive; driveability; engine
GND Keyword:Motorsteuerung; ECU; Motor; Fahrerverhalten
Page Number:101 Seiten, 70 Abb., 4 Tab., 15 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Maschinenbau und Kraftfahrzeugtechnik (bis 2018)
Release Date:2009/04/23