Optimierung der Fahrverhaltensbedatung der Momentenstruktur einer Motorsteuerung als Ergebnis einer MoVe-Analyse.
Optimization of driveability-functions for a ECU based on the engine-movement
- Optimierung des Datenstandes der Fahrverhaltensfunktionen auf Basis eines Modells für Ruckelschwingungen.
- In this thesis an automated empirical approximation from torque-curves to reach the preferred MoVe-values for agility and ride comfort is developed. Therefore the driveability-functions can be set up in a short time.
Author: | Dirk Lohse |
---|---|
Advisor: | Wolfgang FokenGND, Steffen ZwahrGND |
Document Type: | Master's Thesis |
Language: | German |
Name: | IAV Chemnitz GmbH Kauffahrtei 25, 09120 Chemnitz |
Date of Publication (online): | 2009/04/23 |
Year of first Publication: | 2009 |
Publishing Institution: | Westsächsische Hochschule Zwickau |
Date of final exam: | 2009/04/23 |
Tag: | MoVe; Motorsteuergerät; avl; iav; ruckelpeak drive; driveability; engine |
GND Keyword: | Motorsteuerung; ECU; Motor; Fahrerverhalten |
Page Number: | 101 Seiten, 70 Abb., 4 Tab., 15 Lit. |
Faculty: | Westsächsische Hochschule Zwickau / Maschinenbau und Kraftfahrzeugtechnik (bis 2018) |
Release Date: | 2009/04/23 |