Einfluss von Bezugsgruppen auf das Konsumentenverhalten und Implikationen auf die Werbegestaltung

Influence of reference groups on consumer behavior and implications for the advertising design

  • Die Arbeit soll sich eingehend mit der Thematik der Beeinflussung der Bezugsgruppen auf das Konsumentenverhalten beschäftigen. Daraus werden Implikationen auf die Werbegestaltung abgeleitet.
  • The thesis deals in depth with the issue of the influence of reference groups on consumer behavior. Implications will be derived from it on the advertisements.

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Anne Hedderich
Advisor:Andri Mahefa, Gabriele BerkenbuschGND
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:WHZ
Scheffelstraße 1, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2015/10/07
Year of first Publication:2012
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2012/11/19
Tag:Bezugsgruppen
advertisement; consumer behaviour; reference groups
GND Keyword:Verbraucherverhalten; Suggestivwerbung
Page Number:63 Seiten, 31 Abb., 2 Tab., 122 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften
Release Date:2015/10/07