Einfluss von Bezugsgruppen auf das Konsumentenverhalten und Implikationen auf die Werbegestaltung
Influence of reference groups on consumer behavior and implications for the advertising design
- Die Arbeit soll sich eingehend mit der Thematik der Beeinflussung der Bezugsgruppen auf das Konsumentenverhalten beschäftigen. Daraus werden Implikationen auf die Werbegestaltung abgeleitet.
- The thesis deals in depth with the issue of the influence of reference groups on consumer behavior. Implications will be derived from it on the advertisements.
Author: | Anne Hedderich |
---|---|
Advisor: | Andri Mahefa, Gabriele BerkenbuschGND |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Name: | WHZ Scheffelstraße 1, 08056 Zwickau |
Date of Publication (online): | 2015/10/07 |
Year of first Publication: | 2012 |
Publishing Institution: | Westsächsische Hochschule Zwickau |
Date of final exam: | 2012/11/19 |
Tag: | Bezugsgruppen advertisement; consumer behaviour; reference groups |
GND Keyword: | Verbraucherverhalten; Suggestivwerbung |
Page Number: | 63 Seiten, 31 Abb., 2 Tab., 122 Lit. |
Faculty: | Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften |
Release Date: | 2015/10/07 |